grupa DIY w drodze do zagrzebia

Dzięki projektowi przekonałem się, że podróżowanie za granicą wcale nie jest trudne…

Wyjazd był naprawdę cudowny. Poznałem masę nowych osób oraz odwiedziłem wiele nowych miejsc. Zapoznałem się bliżej z panującą w nich kulturą, zwyczajami oraz ludźmi. Lokalne jedzenie okazało się naprawdę smaczne, a życzliwość oraz uśmiech na twarzach lokalnych mieszkańców dostarczała jeszcze więcej pozytywnej energii podczas wyprawy. Dzięki projektowi przekonałem się, że podróżowanie za granicą wcale nie jest trudne, wystarczy wszystko porządnie zaplanować i chociaż komunikatywnie znać język. Cieszę się również, że po wieloletniej nauce języka angielskiego mogłem w końcu wykorzystać jego znajomość w praktyce i codziennych sprawach. Przed początkiem podróży poprzez spotkania online organizowane przez organizację mogliśmy solidnie zaplanować i przygotować się na podróż oraz dowiedzieć się potrzebnych szczegółów. Podczas podróży mogliśmy liczyć na stały kontakt z organizacją i pomimo braku problemów zawsze mogliśmy liczyć na sprawną odpowiedź oraz ewentualną pomoc. Jestem bardzo wdzięczny za możliwość uczestnictwa w projekcie, dzięki któremu mogłem poznać różne kraje oraz jak to jest podróżować w gronie rówieśników bez pomocy rodziców. Dziękuję całej mojej ekipie za bardzo miło spędzone 12 dni, za stworzenie wspomnień, których nie zapomnę do końca życia!
Zachęcam każdego do udziału w wyjazdach międzynarodowych. Jest to naprawdę praktyczna forma podróży i równocześnie wypoczynku, dzięki której młodzież w moim wieku może nauczyć się samodzielnie planować podróże, praktycznie stosować poznane języki obce oraz właściwego zarządzania dostępnym budżetem, aby uniknąć niepewności, czy na pewno można pozwolić sobie na niektóre rzeczy.

Filip, 18 lat, Podróż przez różne kraje europejskie – „Discover It Yourself – kierunek Zagrzeb

Grupa osób siedząca na podeście nad wodą.

Ludzie, z którymi podróżowałem, sprawiali, że całe 12 dni minęło bardzo szybko, atmosfera cudowna, a długie rozmowy spajały nas jako grupę…

Projekt był dla mnie świetną zabawą, ale również możliwością do sprawdzenia i rozwinięcia umiejętności liderskich. Wyjazd pozwolił mi, zobaczyć jak podróżowanie po Europie pociągiem może być ciekawe i zabawne. Dotychczas podróżowałem wyłącznie samochodem, ale wspomnienia, klimat i widoki związane z koleją myślę, że zmieniły moje nastawienie i z chęcią to powtórzę. Sytuacje, które spotkały nas w pociągach, czy na peronach były czymś czego nigdy nie zapomnę. Brak miejsc siedzących przestawał być problemem, stawał się wręcz dodatkową atrakcją, w ten sposób poznawaliśmy mnóstwo ludzi, wspólnie śpiewaliśmy, rozmawialiśmy przez cały czas trwania podróży. Ludzie byli bardzo otwarci i życzliwi, z uśmiechem na ustach pytali nas o cel naszego wyjazdu i sami opowiadali o swoich. Historie ludzi, których dopiero co, poznaliśmy, zawsze wywoływały u mnie uśmiech. Śniadania w parkach lub miejscach z pięknymi widokami były nieodzowną częścią naszej podróży. Smak lokalnych produktów przy cudownych widokach był zawsze świetnym początkiem dnia. Wspaniałe miasta, miasteczka, które intensywnie eksportowaliśmy, by jak najlepiej, wykorzystać czas stawały się również miejscami na długie rozmowy całą grupą. Wieczorne rozgrywki gier karcianych były okazją, aby porozmawiać o całym dniu, co zrobiło na nas największe wrażenie czy które miejsce uważamy za najpiękniejsze. Ludzie, z którymi podróżowałem, sprawiali, że całe 12 dni minęło bardzo szybko, atmosfera cudowna, a długie rozmowy spajały nas jako grupę. Ze strony organizacji LEVEL UP dostaliśmy pełne wsparcie przed, w trakcie i po podróży. Komunikacja była bardzo sprawna, odpowiedzi na pojawiające się w trakcie planowania pytania dostawaliśmy w ekspresowym tempie. To pozwoliło nam zachować spokój podczas przygotowania do wyjazdu. Dziękuję ludziom, z którymi udało mi się stworzyć niezapomniany wyjazd, każdy włożył w niego trochę pracy i efekt był tego wart!
Zachęcam do udziału w mobilnościach realizowanych w ramach edukacji pozaformalnej, ponieważ są świetną szansą na wyjście ze swojej strefy komfortu i przeżycie czegoś wspaniałego. Poznanie nowych ludzi, kultur może pozwolić wam spojrzeć na świat z innej strony, przy tym cały proces planowania i samej podróży będzie dla was źródłem niezapomnianych wspomnień. Nabyte umiejętności przez taki format podróży będą zawsze przydatne i będą bardzo pomocne przy waszych następnych wyjazdach

Maciej, 19 lat, Podróż przez różne kraje europejskie – „Discover It Yourself – kierunek Zagrzeb

Grupa osób stojąca na murku z uniesionymi w górze rękoma.

Projekt nie tylko pokazał mi, że podróże są dla wszystkich nawet młodzi ludzie jak my mogą sami zaplanować coś niesamowitego. Przed nawet przez myśl by mi nie przeszło, że będę planować Eurotripa! Teraz wiem, na co patrzeć przy planowaniu wyjazdów, z jakich pomocy mogę korzystać i jak rozplanować czas.
Słowa nie są w stanie, opisać jak bardzo jestem wdzięczna za to, że dostałam możliwość bycia częścią tego projektu i przeżyć przygodę życia. Na początku lekko się bałam, że jadę do obcych krajów z kompletnie 5 nieznajomymi ludźmi. Gdy już spotkaliśmy się pierwszy raz na żywo na peronie o godz.6 nad ranem, wiedziałam, że będzie super. Okazali się najcudowniejszym teamem, jakiego mogłam sobie wymarzyć, a nasz kontakt dalej trwa. Brak snu, ale i nudy, plan ze spontanicznością oraz odpoczynek na trawie przy grach i muzyce to z pewnością podsumowanie.
U nas śmiesznych sytuacji nie brakowało, ale z perspektywy śmieszy mnie to, że mieliśmy dobrą, bezproblemową passe pociągową do ostatniego dnia, kiedy się okazało, że jedziemy złym pociągiem a jedzenie w naszej torbie wypadło z niej. Dużym zaskoczeniem dla mnie była łatwości z dogadaniu się wszędzie gdzie byliśmy – począwszy od małych miasteczek po te większe, co więcej smaki i sposób podejścia do jedzenia. Jeszcze raz dziękuje stowarzyszeniu Level Up, które zawsze bylo gotowe pomóc i zaaranżowało ten wyjazd jak i ludziom z mojej
grupy, bez których nie bawiłabym się tak świetnie.
Zachęcam do udziału w mobilnościach realizowanych w ramach edukacji pozaformalnej, ponieważ jest to doświadczenie niepowtarzalnych przeżyć na własnej skórze! Wszystko to co widzimy na super tiktokach, filmach czy serialach może należeć do Twoich wspomnień.
Poszerzając horyzonty można spędzić czas najcudowniej na świecie.

Marcelina, 18 lat, Podróż przez różne kraje europejskie – „Discover It Yourself – kierunek Zagrzeb

Grupa osób robiąca sobie zdjęcie w lustrze

Projekt ,,Discover it yourself” pozwolił mi spełnić moje największe marzenie. Zawsze śniło mi się podróżowanie po świecie i poznawanie innych kultur. Poznałam tu wiele wartościowych ludzi o przeróżnych, ciekawych zainteresowaniach, ale o podobnych priorytetach. Każdy z nas uwielbia próbować nowych rzeczy i zwiedzać świat. Dzięki temu odwiedziliśmy aż 6 krajów w 12 dni. Niesamowita przygoda! Byłam zaskoczona, jak bardzo pozytywnie witali nas ludzie z innych państw. Te twarze pełne optymizmu pozostaną mi na długo w pamięci! Dzięki nim komunikacja w j. angielskim w końcu stała się przyjemnością! LEVEL UP zapewniło nam wszystkim odpowiednie wsparcie podczas trwania całego projektu, aczkolwiek to my, uczestnicy byliśmy w pełni odpowiedzialni za przebieg naszej całej podróży. Pozwoliło mi to się nauczyć większego zorganizowania oraz zarządzania czasem. Jestem bardzo wdzięczna, że mogłam uczestniczyć w tym wydarzeniu, ponieważ ,,klimacik”, który razem tworzyliśmy, jest niezapomniany! Zachód słońca nad morzem, muzyka, granie w karty, jedzenie w pięknych miejscach, w dodatku to wszystko w miłej, przyjaznej atmosferze- po prostu był to raj na ziemi! Natomiast to tylko ułamek historii, którą przeżyłam podczas tego wyjazdu, ponieważ poza naszym ścisłym planem podróży, podjęliśmy wiele spontanicznych decyzji, a to właśnie te podobały mi się najbardziej!
Zachęcam do udziału w mobilnościach realizowanych w ramach edukacji pozaformalnej, ponieważ takie wyjazdy otwierają nam drogę na przełamanie różnych barier, wyjście z własnej strefy komfortu, a nawet głębsze poznanie siebie! Poza tym to cudowna opcja, aby poznać wiele przepięknych miejsc na świecie, o których wcześniej nawet nie mieliśmy pojęcia.

Milena, 18 lat, Podróż przez różne kraje europejskie – „Discover It Yourself – kierunek Zagrzeb

Grupa osób siedząca na trawie

Zdarzały się sytuacje, w których nie wiedziałam co zrobić, ale dzięki pomocy moich znajomych z wyjazdu oraz organizatorów zawsze udało się wymyślić rozwiązanie…

Projekt Discover It Yourself to były najlepsze wakacje mojego życia. Poznałam wielu ciekawych ludzi, z którymi utrzymuje kontakt do dziś. Wyjazd pomógł mi również przełamać moją barierę językową, której najbardziej się obawiałam. Podróżując po różnych krajach zaskoczyli mnie ludzie, którzy w większości byli uśmiechnięci i bardzo otwarci na rozmowy oraz poznawanie innych. Spotkało nas wiele przygód m.in. jechaliśmy pociągiem bez rezerwacji miejsc, więc siedzieliśmy w przejściu, śpiewając mnóstwo hitów muzycznych, a ludzie wokół nas dołączali i śpiewali z nami, a nawet dawali własne propozycje piosenek. Bardzo dobrze wspominam tą sytuację. Zdarzały się sytuacje, w których nie wiedziałam co zrobić, ale dzięki pomocy moich znajomych z wyjazdu oraz organizatorów zawsze udało się wymyślić rozwiązanie. Jestem bardzo wdzięczna za możliwość takiego wyjazdu. Świetnie się bawiłam i nauczyłam się jak radzić sobie w trudnych sytuacjach w podróży. Dzięki ludziom, z którymi spędziłam te 12 dni uważam, że to był najwspanialszy czas i nie zmieniłabym nic w tej podróży. Zwiedziłam więcej pięknych miejsc w całej Europie niż kiedykolwiek mogłabym to sobie wyobrazić.
Zachęcam do udziału w mobilnościach realizowanych w ramach edukacji pozaformalnej, ponieważ podczas podróży można nauczyć się umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach oraz uważam że można wtedy spotkać dużo ciekawych ludzi i zdobyć nowe znajomości.

Ola, 18 lat, Podróż przez różne kraje europejskie – „Discover It Yourself – kierunek Zagrzeb

Grupa osób siedząca przy stoliku nad wodą.

Mnóstwo zwiedzaliśmy i podróżowaliśmy pociągami…

Wspominam naszą wyprawę jako pełną doświadczeń i niewyspania się. Mnóstwo zwiedzaliśmy i podróżowaliśmy pociągami. Pokazało mi to, że nie łatwo jest wszystko idealnie zaplanować i nieraz po prostu pociąg się spóźnił i czekaliśmy kilka godzin na kolejny. Były bardzo zabawne momenty pełne irytacji, ale też jedności grupy razem z próbą zagospodarowania tego czasu. Z czasem zaczęliśmy zwracać więcej uwagi na pociągi, którymi jedziemy i zastanawiać się co jeśli utkniemy w jakimś mieście na jakiś czas. W takich momentach oczekiwania czasem jedliśmy śniadania w plenerze z muzyką i graliśmy w karty. Bardzo zaskoczyli mnie ludzie w Słowenii, którzy byli niesamowicie otwarci i mili. Podczas gdy jedliśmy jedno z naszych parkowych posiłków, przechodzący obok nas ludzie śmiali się i jakby cieszyli się z naszego towarzystwa, niesamowite doświadczenie. Dokładnie tak wspominam spotkanie z organizacją w Mariborze, podczas, którego zostaliśmy bardzo radośnie powitani i oprowadzeni z wielkim zaangażowaniem. Wedle założeń projektu nie mieliśmy wiele wsparcia od organizacji i wszystko zorganizowaliśmy sami i podobało mi się to gdyż pozwoliło mi to nauczyć się więcej.
Zachęcam do udziału w mobilnościach realizowanych w ramach edukacji pozaformalnej, ponieważ pozwala to odkryć jakie wspaniałe inicjatywy są realizowane za granicą i poznać ludzi, którzy za nimi stoją przyczyniając się społecznie.

Piotr, 18 lat, Podróż przez różne kraje europejskie – „Discover It Yourself – kierunek Zagrzeb

Grupa osób siedząca na ławce w parku