Młode osoby wykorzystują obecnie internet w każdym aspekcie swojego życia, potrafią komunikować się z innymi osobami oraz łączyć z tymi o podobnych zainteresowaniach i poglądach. Platformy społecznościowe takie jak YouTube, Instagram, Twitter, Snapchat czy Facebook, umożliwiające dostęp do globalnej publiczności, sprawiły, że wielu młodych rozpoczęło kariery jako internetowi przedsiębiorcy.

Nazwy zawodów takie jak Bloger, Vloger, Youtuber, itd., są powszechnie uwzględniane w procesie planowania kariery przez wielu młodych 18+, ponieważ szanse na generowanie dochodu i rozwijanie biznesu jedynie na podstawie środowiska internetowego stale rosną. Bycie przedsiębiorcą internetowym nie jest nowym zjawiskiem. Jednak, najnowsze trendy w e-biznesie są wyjątkowe, ponieważ zakres możliwości rozwoju interesów w sieci nie ogranicza się tylko do osób posiadających profesjonalną wiedzę komputerową, np. na temat pisania kodów czy tworzenia aplikacji.

Przedsiębiorczość internetowa zapowiadana w ramach Web 2.0 i jej treści tworzonych przez użytkowników już istnieje i pręży swoje biznesowe muskuły. Aktualnie w świecie internetowym „produktem” często określa się osobę lub jej wizerunek. Vlogowanie, blogowanie czy prowadzenie kanału youtubowego na temat codziennych zajęć czy zainteresowań stało się aktywnością zawodową dla wielu młodych dorosłych. Ci nowi twórcy są tak naprawdę uosobieniem przedsiębiorczości: sięgają po rzeczy przyziemne, zwykłe i codzienne, by przekształcić je w dochodową działalność biznesową.

Elementami przyciągania dla opisywanych nowych form biznesu są dostępność potrzebnych platform społecznościowych oraz relatywnie małe koszty rozpoczęcia takiej działalności, jako że główną inwestycją jest czas i energia. Aby zapewnić młodym dorosłym możliwość wykorzystania całego potencjału najnowszego trendu w e-przedsiębiorczości, potrzebny jest specjalnie zaprojektowany kurs internetowej przedsiębiorczości. To luka w czołówce usług oferujących dorosłym perspektywy rozwoju, którą wypełni projekt DEFAULT. Możliwe, że nie ma bardziej właściwego użycia terminu „pracownicy pierwszej linii frontu” niż w kontekście młodych wkraczających na rynek pracy. 

DEFAULT projekt to 3 narzędzia i materiały edukacyjne, 5 międzynarodowych spotkań partnerów, 17 wydarzeń upowszechniających oraz 1 międzynarodowe szkolenie:

  • TPM1 w Tesalonikach, Grecja
  • IO1: “Entrepreneurship Curriculum on-line”
  • TPM2 w Menteşe, Turcja
  • IO2: “In-service training for youth professionals”
  • TPM3 w Nikozji, Cypr
  • IO3: “Next Generation On-line entrepreneur case-studies”
  • C1 w Nikocji, Cypr
  • TPM4 w Palermo, Włochy
  • E1-E8: “Next Generation On-line Entrepreneurship Workshop” w każdym kraju partnerskim
  • E9-E16: “Adult-Youth Entrepreneurship Business Breakfast” w każdym kraju partnerskim
  • E17: “Konferencja podsumowująca” w Vaduz, Liechtenstein
  • TPM5 w Triesen, Liechtenstain 
  • Koordynator: Capital Youth Association e.V. (CYA) – Liechtenstein
  • P2: Social Innovation and Cohesion Institute (Fifty-Fifty) – Grecja
  • P3: CENTRO INTERNAZIONALE PER LA PROMOZIONE DELL’EDUCAZIONE E LO SVILUPPO ASSOCIAZIONE (CEIPES) – Włochy
  • P4: SBTC DANISMANLIK (SBTC) – Turcja
  • P5: CYPRUS ORGANIZATION FOR SUSTAINABLE EDUCATION AND ACTIVE LEARNING (S.E.A.L CYPRUS) – Cypr
  • P6: Prios Kompetanse AS – Norwegia
  • P7: Academy for International Science and Research (AISR) – UK
  • P8: Stowarzyszenie Level UP (LevelUp) – Polska